تاریخ ساز ارگ

تاریخ ساز اُرگ

اولین اُرگان شناخته شده،هیدرولیز قرن بیستم بود،یک ابتکار ابتدایی یونانی که با باد و توسط فشار آب تنظیم می‌شد.با این حال اولین ظاهر ثبت شده یک ارگان منحصر به فرد ، تا ۴۰۰ سال پس از آن بود.در اواخر قرن هجدهم ارگان‌ها در اروپا ساخته می‌شدند و از قرن ۱۰ میلادی ارتباط آن‌ها با کلیسا برقرار شد.
قرن‌های ۱۵ و ۱۶ شاهد پیشرفت‌های قابل توجه تونال و مکانیکی و ظهور مدارس ملی ساخت اُرگ بود.
در اوایل قرن هفدهم تمام عناصر ضروری این ابزار توسعه یافته بود وتحولات بعدی شامل تغییرات تونال یا اصطلاحات فنی بود.
این دوره در دوره باروک بزرگ بود که ارگان به بالاترین محبوبیت خود رسید و مهمترین آهگنساز خود، یوهان سباستین باخ (۱۷۵۰-۱۶۸۵) را یافت.در این زمان دو مؤسسه اصلی ساخت ارگان وجود داشت : فرانسوی با آلات موسیقی رنگارنگ و جهش‌ها،آلمانی و هلندی با جشن‌های برجسته خود.

پس از مرگ باخ ساختار ساز ارگ به تدریج افت کرد به ویژه در آلمان و انگلستان،به طوری که بعد از سال ۱۸۰۰ کیفیت ساخت تونال به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.با این حال تأکید بیشتر بر توقف‌های ناامید کننده ارکستر وجود داشت.
قرن نوزدهم نیز معرفی گسترده‌ای از آلات موسیقی ساز ارگ مانند هارمونیوم و ملودیون را دید.
قرن بیستم شاهد احیای ایده‌آل‌های کلاسیک در ساخت و ساز ارگ ها و بازسازی ارگان بخ عنوان یک ابزار مستقل بود که ادعا می‌کرد ادبیات اصلی آن است.هنگامی که لورنس هاموند در سال ۱۹۳۵ ارگان الکترونیکی را در ایلات متحده معرفی کرد،جایگزینی اقتصادی و جسمانی برای ساز اُرگ را فراهم کرد،اما صداهای تقلیدی آن هرگز نتوانستند تونالیته اُرگ لوله تولید کنند.

آموزش موسیقی با بهترین آموزشگاه موسیقی در سهرودی
تهران ابتدای سهروردی جنوبی (نبش حجازی) ساختمان شماره یک – پلاک ۱۵ – واحد ۱۰

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.